Nike sl?ppte tv? nya versioner av Air Jordan III f?r golfare den 16 februari, en i vitt l?der och en i brun. B?da skorna firar 30-?rsdagen av Air Jordan III, inklusive "ursprungliga element" fr?n 1988-sparken.
Skorna har "tumlade" l?der och bronslackeringar (i premium-versionen), en elefantutskrift och Jumpman-logotypen, tillsammans med Lunarlon mellansula f?r stabilitet n?r du sv?nger. Spelare, du vill st?lla in dina controllers f?r detta. Sony Corp och Nike Inc. tillk?nnagav l?rdag ett samarbete om en PlayStation-inspirerad sneaker med begr?nsad upplaga med Oklahoma City Thunder-stj?rnan och spelentusiasten Paul George.
PG2 sportar samma nyanser som en PlayStation-kontroll?rs knappar (gr?n, bl?, rosa och lila), gl?d-i-m?rka gummisulor och ett stj?rnstj?rnigt galaxtryck p? sockelfodret. Den mest entrancing-funktionen ?r dock en tunga som med en knapptryckning som uts?ndras i skon t?nds och vibrerar som den ovan n?mnda en PlayStation-kontroller. Batteriet ?r inte utbytbart, men med 150 timmars livsl?ngd ska det vara bra s? l?nge du kommer ih?g att st?nga av det. Skorna kommer att vara tillg?ngliga ?ver hela v?rlden fr?n och med den 10 februari, med en prislapp p? $ 110.
Nike, varum?rket som pionierade den begr?nsade frisl?pparen med den ursprungliga Air Jordans, har varit en f?rst?rkning av direktf?rs?ljning av s?llsynta sparkar som en del av en bredare aff?rsstrategi. I en nyckelf?rdighetsrapport f?rra ?ret minskade f?rs?ljningen i den kritiska nordamerikanska divisionen med 3 procent fr?n ?ret innan, vilket h?jde fr?gan: Kunde direktf?rs?ljning av begr?nsade upplaga sneakers l?sa problemet med Nike stagnerande f?rs?ljning?
Under det g?ngna ?ret har f?retaget presenterat ett stort antal samarbeten, som inkluderar Nike SB Dunk High Pro "Momofuku", en m?rk-denimlinje som produceras med New York-baserade kocken David Chang; Air Jordan 6 "Gatorade", en limegr?n sko inspirerad av sportdrinken; och Kith x Nike LeBron 15-samlingen "Long Live the King" med Ronnie Fieg-helmed, gatuhandlare Kith, f?r att bara n?mna n?gra.
Tv? senaste mobilapp innovationer-SNKRS Stash, som anv?nder geo-platser f?r att l?sa upp tillg?ng till prisade Nike och Jordan produkter, och Shock Drop, som levererar varningar f?r att k?pa snabba sneakers-har hj?lpt efterfr?gan p? br?nsle.
Strategin ?r potentiellt lukrativ f?r skoj?ttaren. F?rra ?ret v?xte Nike direkt-kundkanal ?tta g?nger snabbare ?n sin grossistverksamhet. ?ven om kategorin genererade endast 9,1 miljarder dollar i int?kter, svarade cirka 28 procent av Nikes totala varum?rkesf?rs?ljning f?r 70 procent av tillv?xten. Det finns inga tecken p? saker som kommer att skilja sig fr?n ?r 2018: I september f?rklarade Chief Executive Officer Mark Parker Bloomberg att f?retaget fullt ut ?r engagerat i att f?rvandla erfarenheten att handla Nikes till en mer personlig. "?terf?rs?ljare som inte omfamnar skillnad kommer att vara kvar," sa han.